2011年02月04日

〔エジプト大乱〕21時のNHKニュースが露骨な世論誘導をした疑い

見市建(岩手県立大学総合政策学部教員。専門はイスラム政治運動)
http://twitter.com/#!/kenken31/status/33466589202350082
ニュースウォッチ9で飯塚正人さんが、最悪なのは同胞団(注:ムスリム同胞団)
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%A0%E3%82%B9%E3%83%AA%E3%83%A0%E5%90%8C%E8%83%9E%E5%9B%A3
が政権を握ること、と発言した件、その前の「米国にとっては」がカットされてたとのこと。本人に確認しました。

            ↓

TACHIBANA Masahiko
http://twitter.com/#!/mtachiba/status/33445036356009984
「米国にとって最悪=日本にとって最悪」と考える人にはそのカットは無問題なんだろう。




《おまけ》

☆ムバラク氏即時退陣に疑問=前原外相 (時事通信)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110204-00000101-jij-pol

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/490.html

前原誠司外相は4日の記者会見で、欧米諸国などでムバラク・エジプト大統領の即時退陣を求める声が出ていることについて「もっと現実的に物事を考えるべきではないか。新たな元首を選ぶにしても、国民が納得する選挙の在り方を検証しなければならない」と述べ、丁寧に政権移行を進めるべきだとの考えを示した。



☆前原外相、ムバラク大統領の即時退陣に疑問 (産経新聞)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110204-00000585-san-pol

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/491.html

前原氏は反ムバラク大統領派の大規模デモに理解を示しつつ、「政権を作っていくことがどういうことかを少し冷静になって考えるべきだ」と呼びかけた。

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posted by はなゆー at 23:35| Comment(0) | TrackBack(0) | 床屋政談 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

タイ軍とカンボジア軍が国境付近で小規模な交戦

☆国境付近で衝突、数人負傷=タイ、カンボジア両国軍
(時事通信)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110204-00000144-jij-int

http://www.asyura2.com/10/warb7/msg/263.html

交戦があったのは両国による領有権争いが起きているプレアビヒア遺跡周辺。砲弾や銃による応酬が2時間以上続いた。 

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posted by はなゆー at 23:19| Comment(0) | TrackBack(0) | 時事(海外) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

〔ウィキリークス〕核拡散などに関しての日本の動きに微妙に不審な点が

中根猛(なかね・たけし)氏は、在ウィーン国際機関日本政府代表部特命全権公使(2009年1月時点)。


「Nakane noted Japan,s position on arms control and non-proliferation often very closely tracked with that of the U.S., and added while the Japanese people have a strong aspiration for nuclear disarmament that occasionally leads to some difference of views, these differences should not undermine our close bilateral security. Stressing this latter point, Nakane stated the U.S. and Japan must strive to contain discussion of such divergent issues at the UN General Assembly lest they disturb the U.S.-Japan relationship.」
http://www.telegraph.co.uk/news/wikileaks-files/nuclear-wikileaks/8297103/TENTH-U.S.-JAPAN-COMMISSION-MEETING-ON-NOVEMBER-8-2007-TOKYO-00005492-001.2-OF-010.html





☆ウィキリークス公表の秘密公電 07年日米実務者協議で日本側
“核軍縮より安保”強調 「日本は米の核抑止力に依存」
(赤旗)
http://www.jcp.or.jp/akahata/aik10/2011-02-04/2011020402_02_1.html

内部告発サイト「ウィキリークス」は1日、在日米大使館発の秘密公電を新たに公表しました。それによると、核軍縮などを協議する日米の実務者協議で、日本側担当者が米国の核抑止力にしがみつく姿勢を再三、示していたことが明らかになりました。

公電は2007年11月8日に外務省で開かれた「第8回日米軍備管理・軍縮・不拡散検証委員会」でのやりとりを報告したもの。作成日時は同年12月7日です。

同委員会に関する外務省の発表によれば、「わが方より、核兵器国が核軍縮努力を対外的に説明することは重要である旨述べた」となっています。

しかし、暴露された公電によれば外務省の中根猛軍縮不拡散・科学部長は、「日本は米国の核抑止力に依存しており、米国の抑止力は国際社会の平和と安定で重要な役割を果たしている。日本のメディアは軍縮に関する政府の行動を見守っており、日本の意図は日米の安全保障上の取り決めを気にとめないわけではないことを理解していただきたい」と“弁明”していました。

また、キッシンジャー元国務長官ら米高官が07年1月4日付ウォール・ストリート・ジャーナル紙で「核兵器のない世界」を提唱し、日本で反響を呼んだことについて中根氏は、「(日本は)安全保障環境については現実的な立場である」と冷ややかな反応を示しました。





☆クラスター爆弾禁止についてもう一度だけ書く(天木直人のブログ)

http://www.amakiblog.com/archives/2007/05/14/#000377

http://www.asyura2.com/07/senkyo34/msg/671.html
投稿者 天木ファン 日時 2007 年 5 月 14 日

この中根猛部長は私の5年後輩である。入省したばかりの頃、同僚と一緒に、まだ駆け出しの外務官僚であった私たちのところに、「今年入省した者です」と挨拶まわりに来ていた彼を昨日の事のように思い出す。彼はドイツ語の専攻であり、米国語の私と一緒に仕事をする機会はなかったが、職場ではよく顔をあわせていた。局長待遇である軍縮不拡散・科学部長にまでなったということは、それなりに出世したということだろう。とりたてて鋭いわけではなかったが、どこかあつかましくて自己主張をする、そういう者が、そこそこの出世をするのが外務省である。

その中根部長が毎日新聞とのインタビュー記事で、日本がクラスター爆弾禁止に消極的と言われていることについて、「いわれなき非難」と反論したという。「よく言うよな、中根」と苦笑せざるを得なかった。

彼の言葉はさらに続く。「会議へ出て日本の主張をするのが建設的」であるので、出席する方向で「前向きに検討している」が、「米露中などの大量保有国が参加していない」から「性急に条約が出来ても何のための国際的な約束かわからなくなる」、「全面禁止に進む事には懸念がある」、「全面禁止は受け入れられない国が多く、実施は難しい」などと毎日新聞のインタビューに答えているのだ。そんな言い訳をしているから批判されるのだ。どこが「いわれなき非難」なのだ。




Permanent Mission of Japan
to the International Organizations in Vienna
在ウィーン国際機関日本政府代表部
http://www.vie-mission.emb-japan.go.jp/About/MessagefromAmbassador.html

Takeshi NAKANE

Permanent Representative,
Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary of Japan
to the International Organizations in Vienna



Viewing cable 07TOKYO5492
http://wikileaks.ch/cable/2007/12/07TOKYO5492.html
C O N F I D E N T I A L SECTION 01 OF 10 TOKYO 005492

E.O. 12958: DECL: 12/05/2017 TAGS: ENRG KNNP MNUC PARM PINS PTER TRGY KGIC IAEA

1.(C) Summary: Acting Under Secretary of State for Arms Control and International Security, John C. Rood, led the U.S. delegation to the tenth U.S.-Japan Commission on Arms Control, Disarmament, Non-Proliferation and Verification on November 8 in Tokyo. The Commission meeting made clear that Japan shares a common view on important areas in nonproliferation and will continue to be a strong ally. The meeting covered a wide range of issues, including North Korea and Iran; the Proliferation Security Initiative (PSI) and proliferation finance; disarmament and non-proliferation issues; U.S.-India Civil Nuclear Cooperation; the Global Initiative to Combat Nuclear Terrorism (GI); and the Global Nuclear Energy Partnership (GNEP). End Summary.

Opening Remarks ---------------

2.(C) Following brief introductions by Acting U/S Rood and head of the Japanese delegation MOFA Director-General for Disarmament, Non-Proliferation and Science Ambassador Takeshi Nakane, Acting U/S Rood began by highlighting the broad range of important issues on the Commission's agenda and pointing out the last scheduled Commission meeting one year ago was cancelled due to the press of business following the October North Korean nuclear test. Representing the U.S. at the Commission meeting for the first time, Acting U/S Rood noted the close cooperation with Japanese counterparts he had enjoyed while working missile defense issues in his earlier work at DOD. Nakane noted Japan,s position on arms control and non-proliferation often very closely tracked with that of the U.S., and added while the Japanese people have a strong aspiration for nuclear disarmament that occasionally leads to some difference of views, these differences should not undermine our close bilateral security. Stressing this latter point, Nakane stated the U.S. and Japan must strive to contain discussion of such divergent issues at the UN General Assembly lest they disturb the U.S.-Japan relationship.

North Korea -----------

3.(C) Nakane stated that the Six-Party process would enter an important phase toward the end of 2007, with North Korea implementing its commitment to disable its nuclear facilities and to make a complete and correct declaration of its nuclear programs. Noting with approval President Bush's public references on October 3 and October 17 to the need for North Korea to dismantle its nuclear programs and declare its nuclear activities, Nakane pointed out the importance Japan attaches to ending North Korea's uranium enrichment program. Although the current focus is on three critical facilities at Yongbyon, the DPRK must disable all nuclear facilities. Nakane added the GOJ is working on the schedule for Japanese nuclear experts to join the U.S. team in Yongbyon toward the middle of November, and that Japan is coordinating the details with U.S. counterparts. Nakane hopes disablement would happen in the context of the Six-Party Talks and ROK, China, and Russia would also participate in the disablement process. However, Nakane added the GOJ had learned Russia and China were not interested in participating in disablement at this time. Nevertheless, the GOJ intends for Japanese and ROK experts to join the U.S. team, Nakane stated.

4. (C) Nakane continued conveying Japan's concern about a possible Syrian-DPRK proliferation link, calling it a very serious issue for peace and stability, as well as for the global non-proliferation regime. If reports of DPRK nuclear proliferation to Syria were true, Nakane asserted, then the Six-Party framework must deal with the issue. However, TOKYO 00005492 002.2 OF 010 Nakane added Japan had little information on this topic and he asked the U.S. to provide information on the Syria connection in particular and on DPRK proliferation activities in general.

5. (C) Turning to IAEA involvement in the DPRK disablement, declaration, and verification process, Nakane stated Japan's understanding that North Korea has not been negative toward ongoing IAEA inspection activities, and stated continued IAEA involvement is very important. According to the Japanese delegation to the IAEA, the Agency is frustrated because the role the agency should play in disablement is unclear. Nakane highlighted the urgent need for the Six-Party Talks to establish links between the denuclearization process and the IAEA role, underscoring Japan's position that the IAEA is indispensable in the process and the six parties should issue clear guidance on IAEA participation.

6. (C) Concluding his remarks on North Korea, Nakane noted Japan's contribution of 500,000 USD to support the special activities of the IAEA in North Korea, and he explained the GOJ is now examining ways to make further contributions to the denuclearization process. Nakane noted that the DPRK missile issue remains a serious matter for the world and it is imperative to deal with the issue within the Six-Party process in the future.

7. (C) In response, Acting U/S Rood noted the time would soon come to test DPRK intentions. Pointing out that the DPRK had in the past reversed steps to freeze nuclear facilities, Acting U/S Rood stated in the next phase, North Korea's willingness and commitment would be put to the test. The U.S. hopes for the disablement of core facilities at Yongbyon by the end of 2007, Acting U/S Rood said, and the U.S. also believes the DPRK declaration should include uranium enrichment. However, North Korea continues to deny the existence of a uranium enrichment program.

8. (C) Acting U/S Rood briefly summarized the September visit of nuclear experts to North Korea, the negotiation of disablement steps, and the subsequent positive movement, with the U.S. nuclear team now on the ground in North Korea reporting good cooperation.

9. (C) Acting U/S Rood pointed out the U.S. had set aside about USD 20 million from the Non-Proliferation and Disarmament Fund to finance disablement in North Korea, adding the U.S. would like to talk to other Six-Party countries to assist in additional financing. In response to DG Nakane's comments on IAEA involvement, Acting U/S Rood stated the U.S. view is similar to the GOJ,s and too regards the IAEA as indispensable. Acting U/S Rood affirmed that North Korea has not been as negative toward the Agency, and that U.S. anticipates it will be the primary mechanism by which to monitor the shut-down of DPRK nuclear facilities. Acting U/S Rood called attention to the one caveat that, in the area of nuclear weapons themselves, there are restrictions on IAEA access to nuclear-weapons design information. South Africa, he noted, is a successful instance of nuclear weapons disposal under IAEA supervision with involvement from P5 states.

10. (C) Bringing the exchange on North Korea to a close, Acting U/S Rood said there is no news on the delisting of the DPRK as a state-sponsor of terrorism. The Acting U/S clarified the President can begin rescission of a country's designation by notifying the Congress of his intent to do so. If within 45 days no action is taken by Congress, the President has the authority to take such action, though the country is not automatically removed from the list. A country is de-listed only when the Secretary of State TOKYO 00005492 003.2 OF 010 formally executes such action at the President's direction.

Iran ----

11. (C) Turning to Iran, Acting U/S Rood stated the U.S. is increasingly concerned about steps Iran has taken to boost its nuclear capabilities, stressing profound concern over the possibility of a nuclear-armed Iran. He noted it is a bad assumption to think Iran would behave similarly to the other states that have acquired nuclear weapons thus far. Acting U/S Rood stressed the magnitude of this security challenge and explained Iran achieving a capability to produce fissile material would place it on a glide path to a nuclear weapon. He stated the U.S. wants to avoid having to choose between two terrible outcomes, namely Iran with a nuclear weapon or military options. The U.S. is concerned Iran is using the IAEA to shield itself from UN action, and that IAEA DG ElBaradei does not share our apprehensions regarding Iran. At the same time, Acting U/S Rood pointed out, the U.S. is open to face-saving measures should Iran undertake a full suspension of its nuclear activities.

12. (C) Acting U/S Rood stated it is difficult to know the status of Iran,s centrifuge operation, as the GOI has tried to create "facts on the ground" for political reasons. However, while Iran is no doubt exaggerating its progress, Iran is making progress, which is of concern to the U.S. Acting U/S Rood outlined the several approaches the U.S. is pursuing. First, within the Nuclear Suppliers Group, the U.S. is discouraging other supplier countries from conducting any nuclear business whatsoever with Iran and a U.S. effort is underway to sensitize other countries to the dual-use nature of many petroleum-sector goods. Second, on the Security Council track, if the next ElBaradei report does not show clear suspension, then the U.S. will push for a third UNSC resolution. (Acting U/S Rood noted the Political Directors meeting the previous week did not go well, as Russian and Chinese views have hardened and the two countries are opposing further steps.) Third, the U.S. recently took further steps on the financial front, designating the IRGC, the Quds force, three major Iranian banks, and a number of IRGC-owned companies for involvement in terrorism or proliferation-related activity. In concluding his remarks on Iran, Acting U/S Rood stressed the U.S. is encouraging all countries to reduce export credits to Iran, and he noted current levels of pressure on Iran are not sufficient to compel the GOI to come to the negotiating table.

13. (C) Nakane responded Japan is also pessimistic about Iran and hopes to avoid the two extreme outcomes described by Acting U/S Rood. Nakane stated Iran's implementation of the Additional Protocol would be desirable, that it is important for the international community to be united in increasing pressure on Iran, the GOJ believes it is important to adopt another UNSC resolution, and that Japan hopes Iran will return to the EU 3 3 negotiation. Nakane added Japan maintains good contacts, even at the ministerial level, with Tehran and at every opportunity encourages Iran to suspend its nuclear activities. Iran, however, has not been receptive.

14. (C) Noting Japan has faithfully and completely implemented UNSC resolutions 1737 and 1747, Nakane pointed out China in 2006 overtook Japan and is now Iran,s number one trading partner. Nakane, adding Japanese banks refrain from new transactions with Bank Sepah and Bank Saderat, stated "Japan will not sacrifice its non-proliferation policy for economic interest." Promising Japan will continue to exert pressure on Iran to engage in dialogue, Nakane added if Japan suspends transactions with the Iranian Central Bank, it TOKYO 00005492 004.2 OF 010 could have a serious effect on imports of crude oil -- serious not only for Japan but also for more vulnerable Asian countries. Acting U/S Rood clarified that the U.S. is not encouraging Japan to take action against the CBI. Rather, the U.S. is cautioning we must protect the international financial system against Iranian abuses. Acting U/S Rood stressed while China had been able to replace Japan as Iran's number one trading partner in trade volume, on the financial side, Japan is one of very few countries that are major players. Japan therefore can play an important role in exerting financial pressure on Iran.

15. (C) Participants briefly discussed proposals for international enrichment centers. Acting U/S Rood noted the U.S. saw merit in the proposal for a Russian enrichment center, with Kazakh participation and an Iranian managerial and financial stake, but barring Iran access to enrichment technology. Iran, however, was not interested in the proposal. In response to a Japanese query, U.S. Senior Advisor Timbie noted the Saudi enrichment center plan was troubling, and not supported by, the U.S., as we do not want to see the spread of this technology to states which do not currently possess it.

Proliferation Finance ---------------------

16. (C) Acting U/S Rood reported the U.S. is pleased with the work of the Financial Action Task Force. Nakane asserted Japan will continue to cooperate with the U.S. and other partners on financial enforcement, both from a money-laundering and non-proliferation standpoint. Regarding implementation of FATF recommendations, when queried whether the GOJ had issued an advisory to banks, MOFA Non-Proliferation, Science and Nuclear Energy Division Director Ichikawa replied the relevant authorities were informing banks of the outcome of discussions. Acting U/S Rood responded the USG urges Japan to take steps to financially isolate itself from those entities recently designated by the U.S.

PSI and Outreach Activities ---------------------------

17. (C) Nakane thanked the U.S. for sending assets and personnel to the recent PSI exercise hosted by Japan. He said the exercise was a success, having drawn the participation of 40 countries, up from 21 in Japan's previous 2004 exercise. Japan was pleased India, Pakistan, Vietnam, Malaysia, and many Middle Eastern countries sent observers to the exercise. Although Japan repeatedly invited China and South Korea, neither country sent observers. After the exercise, Japan gave a detailed briefing to both, to emphasize that the exercise did not target any particular country. China appreciated these briefings, Nakane said, and he stressed the importance of continuing to reassure China. (Note: During the coffee break of the Commission meeting, MOFA showed a brief video, still in production, on the mid-October PSI exercise. End note.)

18. (C) In response, Acting U/S Rood commended Japan for hosting such a large and successful exercise, noting it was particularly gratifying to see India participating as an observer. Acting U/S Rood pointed out 2008 marks the 5th anniversary of the start of PSI, and the U.S. is planning a large celebration in Washington, with the aim of taking the group to a higher level of effectiveness. Nakane, stressing bi-partisan domestic support in Japan for PSI, stated it was necessary to show good examples of PSI results and other success stories beyond the BBC China. Nakane asked the U.S. to supply one or two additional concrete success stories TOKYO 00005492 005.2 OF 010 which would contribute to Japanese support; the U.S. delegation promised to look into the matter and respond.

19. (C) Nakane recapped the 4th Asian Senior Level Talk on Non-proliferation (ASTOP) meetings held in January 2007, which included a mock table-top PSI exercise. He stated Japan's intention to host the next ASTOP meetings in April or May 2008. Nakane noted Japan's desire to include an element to deepen Asian countries, understanding of PSI. He said Russia is interested in being invited to the ASTOP meetings, but added his personal concern regarding the Russian attitude toward the export control regime. Pointing to their disruptive behavior when they first joined PSI, Acting U/S Rood noted the U.S. shared Japan's concerns about Russian intentions as well.

Conference on Disarmament -------------------------

20. (C) Taking the lead on CD discussions, Acting U/S Rood stated the last year has been the most active in the past decade. Acting U/S Rood said the U.S. supports the L-1 proposal, and the highest priority is to break the deadlock. Pakistan remains a problem, as do China and Iran, Acting U/S Rood explained. Furthermore, Israel does not support the FMCT, but will not openly object at the CD at this time. Acting U/S Rood asserted there needs to be a two pronged approach: 1) a greater focus on China to drop their opposition, by increasing their discomfort especially in the run up to the Olympics; and 2) an attempt to not create further linkages. Acting U/S Rood stressed the U.S. had made compromises, to set the FMCT negotiations in motion. Adding France, UK, and Germany are of like minds, the Acting U/S exhorted coordinated action to highlight Chinese opposition.

21. (C) In response, Nakane pointed to Diet references to former Secretary of State Kissinger's WSJ op-ed on disarmament and to the Japanese public,s enthusiasm for eliminating nuclear weapons. While Japan is encouraged by recent signs, Nakane added, the country remains realistic about the security situation. Nakane conveyed Japanese appreciation for U.S. efforts to be forthcoming in the CD and for progress on FMCT discussions. Stressing the FMCT is a top priority of Japan in the CD, Nakane stated the GOJ will continue to push Pakistan, although little change can be expected prior to the election there. Regarding PAROS, Nakane relayed Japanese concern with China's ASAT test and stated Japan believed Russia was not eager to start negotiations on prohibition of space weapons.

22. (C) Acting U/S Rood replied the U.S. agreed that the FMCT should be the CD's priority. Regarding Russia's stance on space arms control, Acting U/S Rood suggested the U.S. had a slightly different perspective on Russian interest in this area, as Chinese or Russian interest in such arms control seemed a likely "back-door" approach to limiting U.S. capabilities. Finally, Acting U/S Rood expressed the U.S. concern with the extensive and long-lasting debris cloud caused by the Chinese ASAT test.

2010 NPT Review Process -----------------------

23. (C) Touching only briefly on the ongoing preparations for the 2010 Review Conference, Nakane conveyed Japan's appreciation for U.S. cooperation to bring about a successful Revcon. He noted U.S. efforts to explore disarmament measures contributed to a positive outcome to the recent first session of the PrepCom, and noted a time and venue for the 3rd session of the PrepCom must still be decided. On the latter point, Acting U/S Rood replied the U.S. has little TOKYO 00005492 006.2 OF 010 interest in finding a new and more costly venue away from New York, and he dismissed Iranian complaints that restrictions placed on them in New York hampered the discharge of their duties.

NPT Article VI Issues ---------------------

24. (C) Turning to NPT Article VI, Nakane opened by expressing Japan's interest in the current state of U.S.-Russian negotiations on strategic-force reduction and by saying Japan had received a demarche from Russia to support INF treaty negotiations. Nakane also conveyed Japanese appreciation of U.S. support in developing the international monitoring system for the CTBT. He added, however, Japan remains concerned that the U.S. contribution be spent in the same areas as in the past. On the UNGA de-alerting resolution sponsored by New Zealand and others, Nakane emphasized Japan continues to rely on U.S. nuclear deterrence, especially given the current unsettled security situation, and noted the U.S. deterrent plays an important role in maintaining peace and stability. He explained Japan,s press closely watches GOJ actions on disarmament and asked for U.S. understanding that Japan's intention is not to undermine the U.S.-Japan security arrangement. Acting U/S Rood subsequently responded while the U.S. understands Japan's position, we would have preferred a GOJ abstention or rejection of the de-alerting resolution. Acting U/S Rood also stressed the U.S. posture has been markedly reduced in recent years.

25. (C) On Nakane's queries, Acting U/S Rood reported the U.S. and GOR agreed at the 2 2 in Moscow to support a legally binding START follow-up. While neither party wished to continue with START, the objective is to take the best elements of START, with the goals of stability, confidence, and transparency. Acting U/S Rood cautioned that although the U.S. believes the INF Treaty has been a success, the USG will not launch a global campaign for a global treaty. In conclusion, he thanked Japan for feedback on the U.S. disarmament record, and added a personal comment from his direct experience at the Department of Defense to underscore the deep but often-overlooked cuts in the U.S. strategic arsenal. The United States has not made fissile materials for weapons for decades, and has reduced its nuclear forces to levels not seen since the Eisenhower administration.

Nuclear Suppliers Group (NSG) -----------------------------

26. (C) Touching on NSG-related topics, the U.S. delegation argued a ban on the spread of enrichment technologies would make the most sense, even if it would be difficult to persuade all NSG members to join in to such an approach. Timbie underscored the U.S. is not just interested in blocking Iran and North Korea, but in preventing any spread of enrichment and reprocessing technologies to states that do not already possess such facilities. In response, Nakane stated there was no chance to achieve a total ban on transfer of these technologies to other states. Nakane indicated the GOJ had heard of a recent high-level communication from the Canadian government expressing displeasure with this U.S. stance. Nakane added it would be difficult for Japan to continue this approach, and he urged the consideration of alternate strategies. Acting U/S Rood countered that settling for weak criteria would in fact set our efforts back. Ichikawa chimed in that a source of Japanese concern is the current moratorium is non-binding beyond the G-8.

U.S.-India Civilian Nuclear Cooperation TOKYO 00005492 007.2 OF 010 ---------------------------------------

27. (C) Acting U/S Rood reviewed the status of the agreement, citing the two key criteria set by the Congress, namely a bilateral agreement between the U.S. and India and a Safeguards Agreement to be concluded between the IAEA and India. In addition the NSG would need to change its rules. Acting U/S Rood pointed to the fluid internal political situation in India, of which the Japanese were well aware, explaining the BJP opposes the agreement on the basis of pure political opportunism, while several Communist parties were against the deal because it would bring India closer to the West and the U.S.

28. (C) Nakane responded by conceding there was strong criticism in Japan of nuclear cooperation with India, and noted Japan will closely watch the talks on the IAEA-India Safeguards Agreement. Nakane further suggested a reference to weapons testing might be necessary in the agreement. Although likely premature, Nakane stated Japan also hopes to carry out constructive discussions within the NSG as well.

Preventing WMD Terrorism ------------------------

29. (C) Leading off on chemical terrorism, Acting U/S Rood raised U.S. concerns about improvised chlorine gas devices used for terrorist attacks in Iraq. Turning next to bioterrorism, he mentioned U.S. monitoring has shown growing interest in bioterrorism methods among terrorist groups. He added the growth of the biotech industry in Southeast Asia, particularly Indonesia, brings many benefits, but it also makes potential biological weapons more available to Al-Qaida and other terrorist groups. He mentioned that Al-Qaida bioterrorism plans found in Afghanistan revealed greater advances than was previously known. Acting U/S Rood highlighted U.S. efforts on pathogen security, noting the G8 Bioterrorism Experts Group (BTEX) and APEC are promising fora for this initiative. He also mentioned DOS participation in the U.S. Biosecurity Engagement Group, along with HHS, DOA, EPA, and other agencies. Acting U/S Rood noted Japan,s considerable expertise and practical history in the area of chemical and biological terrorism and welcomed Japan,s advanced capabilities in global efforts to prevent terrorist attacks.

Nuclear Terrorism ----------------

30. (C) Acting U/S Rood outlined progress expanding the Global Initiative to Combat Nuclear Terrorism (GI), which comprises 62 countries, including all G8 members and 24 of the 27 EU members, as well as the IAEA and EU. He noted Asia is well represented in GI, notably in Central Asia where both Afghanistan and Pakistan are participating. Acting U/S Rood conceded some priority countries, including India, Brazil, Argentina, and South Africa, have not yet joined, but is optimistic they will do so. The U.S. is also encouraging China to contribute more to GI.

31. (C) On the future of GI, Acting U/S Rood mentioned the need to deepen the substance of the work, build more capacity among member countries, and expand participation. He noted ideas to put together an experts group for planning GI exercises, and to expand the use of the GI Internet portal, used regularly by around 40 countries, to serve as a platform for collaborative planning.

32. (C) Nakane thanked Acting U/S Rood for U.S. efforts to prevent WMD terrorism and highlighted Japanese work with Asian countries on chemical and biological terrorism TOKYO 00005492 008.2 OF 010 prevention. He noted Japan,s support for the upcoming Asia Export Control Seminar that aims to strengthen the capacity of the region,s law enforcement agencies. Nakane also stressed the importance of enhancing the BWC and CWC in the fight against terrorism and voiced support for Iraq joining the CWC.

33. (C) Regarding G8 initiatives, Nakane said the GOJ was not in a position to host a BTEX workshop, but will continue to send high-level experts to U.S.-organized BTEX events. Nakane stressed the importance the GOJ places on supporting the GI, noting Japan has hosted seminars on physical protection of nuclear materials and sent vice minister-level officials to recent GI meetings. He underscored the role Japan plays in Asia and the former Soviet Union by providing bilateral assistance to improve physical protection capabilities and encouraging countries to join international conventions. He noted specific GOJ support for IAEA programs in Belarus and Ukraine to improve systems for accounting for nuclear material, and added that Russia, with its strong economy, should step up cooperation with its neighbors.

34. (C) Turning to the Radiation Emergency Response Workshop, Nakane announced Japan will send experts to the workshop, noting coordination among GOJ ministries had taken three months. Nakane asked the U.S. to agree not to disclose the existence of the workshop and welcomed U.S. proposals for dealing with sensitivities around the issue. Acting U/S Rood praised Nakane,s announcement of Japanese participation as &very good news,8 adding coordinating among multiple agencies is often challenging. He underscored the value of participation in the workshop and that DOE has particular equipment and procedures to demonstrate. He added the U.S. will give proper sensitivity to the workshop, but the workshop can also send a positive signal to the public that governments are working actively to deter and prepare for a radiation emergency.

Nuclear Energy Cooperation --------------------------

35. (C) Nakane began the discussion on nuclear energy cooperation by stressing the importance of a clear G8 message on nuclear safeguards, safety, and security (the 3Ss) to countries that aspire to civil nuclear power. He mentioned Japanese assistance to several countries, including Kazakhstan, where the GOJ is negotiating an agreement for civil nuclear cooperation. He recounted the GOJ,s successful efforts to encourage Kazakhstan to ratify the Additional Protocol as a condition to concluding a bilateral agreement, noting that such an incentive could be useful in dealing with other countries. Nakane also mentioned recent GOJ civil nuclear efforts with Vietnam, which recently announced intention to sign the Additional Protocol. As for civil nuclear cooperation with Indonesia, Nakane said Japan is proceeding carefully, taking into account the political situation and risks of terrorism. Responding to the U.S. position on South Africa,s choice of new reactor design, Nakane said the GOJ must remain agnostic on the reactor design type, as Japanese firms other than Toshiba-Westinghouse are making offers.

36. (C) Acting U/S Rood responded the U.S. has no proliferation concerns with regard to South Africa and noted the interest in nuclear cooperation expressed by Indonesia and Vietnam, as well as Egypt and Jordan. Nakane added Bangladesh has ratified relevant treaties and has expressed interest in civil nuclear power, but Japanese companies are less interested in prospects there. Acting U/S Rood expressed skepticism Bangladesh possesses the physical infrastructure and skilled labor necessary to support a TOKYO 00005492 009.2 OF 010 standard-sized nuclear power plant.

37. (C) Regarding Russia, Nakane mentioned upcoming meetings with his Russian counterpart, Mr. Kuchinov, on November 9 and 12, to continue the third round of negotiations on a bilateral civil nuclear agreement. He said Russia is showing new flexibility on GOJ demands safeguards apply to a broader range of nuclear activities. Nevertheless, he thinks concluding a final agreement will be a slow process. MOFA International Nuclear Cooperation Division Director Yasuyoshi Komizo added Russia has agreed to apply safeguards to enriched uranium storage facilities, though not to centrifuges. Komizo said Russia could provide 120 tons of nuclear fuel for a reserve at an international fuel center at Angarsk, but the IAEA will insist Russia apply safeguards. Nakane added that as nearly all Japanese nuclear fuel has some U.S. involvement, the GOJ sees a U.S.)Russia agreement as important. Acting U/S Rood said the U.S. has concerns that Russia is not being constructive in work on a UNSC Resolution on Iran and does not plan to move forward to finalize our bilateral nuclear cooperation agreement at this time. However, Russian desires to become a mainstream nuclear supplier, rather than a supplier of &last resort,8 may give the U.S. leverage with Russia on Iran. Komizo agreed Russia has strong aspirations to be a &major league8 nuclear player and needs both U.S. backing and new technology in order to get out of the minor leagues. He added Japan has a unique opportunity to obtain maximum concessions from Russia at this moment, as they are eager to make progress on substantive portions of the agreement before Putin leaves office.

38. (C) Turning to the Global Nuclear Energy Partnership (GNEP), Nakane congratulated the U.S. on success at the second GNEP Ministerial. He looks forward to discussions within GNEP on expanding the partnership and assured fuel supply. However, he raised concerns about cooperation on fast breeder reactor (FBR) technology with Russia and China, adding such cooperation should be limited to the U.S., Japan, and France. Komizo said FBR cooperation has been omitted from the scope of civil nuclear agreements with Russia and China. Timbie noted the GNEP Statement of Principles has been drafted to address this concern.

39. (C) Acting U/S Rood acknowledged GNEP,s strong momentum and emphasized the need for further discussion on financing for nuclear power in developing countries, particularly through multilateral lending institutions which do not currently finance nuclear power projects.

40. (C) Ichikawa raised the issue of assured fuel supply, underscoring both the importance of nonproliferation and the risk of alienating aspirant countries. She suggested a Russia-IAEA agreement for use of the Angarsk fuel center could serve as a model agreement and the U.S. and Japan should have input. Timbie responded the Angarsk concept is a good opportunity to make progress on an assured fuel supply framework and noted the IAEA is unlikely to insist on the Additional Protocol or safeguards as conditions for access. However, he noted suppliers could put more stringent conditions on their contributions, and this could be the beginning of a fuel supply assurance framework.

G8 Issues ---------

41. (C) Turning to the G8 agenda under Japan,s presidency in 2008, Nakane highlighted that G8 political discussions would likely include nonproliferation items, particularly relating to DPRK and Iran. He suggested civil nuclear power cooperation be raised in the discussion on environment and TOKYO 00005492 010.2 OF 010 climate change. On the G8 Global Partnership (GP), Nakane said it is premature to try to agree on an extension, but added a consensus is emerging. Arms Control and Disarmament Division Director Yasunari Morino, who participated in the most recent GP working group meeting, added Russia has been more forthcoming on the expanding the GP, but there remains disagreement on how to do so. Russia, Morino continued, prefers a formal procedure, while others prefer a more flexible approach, and is interested primarily in extending the GP to Kazakhstan and other CIS states. Morino said, as G8 Chair, Japan will take a &careful8 approach and will circulate a questionnaire to G8 members to learn more about bilateral efforts and reach consensus.

42. (C) Acting U/S Rood voiced support for expanding the GP, but asserted the need to maintain the present structure as the best vehicle for expanding the geographic scope. He encouraged Japan to use its G8 presidency to expand the GP along these lines. Timbie noted the difficulties involved in creating a new entity for the GP, adding that without obtaining additional resources, a new structure would not be productive. Nakane thanked the U.S side for their comments, suggesting the ASTOP meeting would be a good forum to explain the GP and pointing out Japan has several financing schemes for funding cooperation on prevention of nuclear terrorism.

Conventional Weapons --------------------

43. (C) Turning to conventional weapons, Nakane said CCW states must come to consensus on the cluster munitions issue. He said an agreement need not be a complete ban and he recognized the need for a transition period. Acting U/S Rood responded the U.S. is willing to work constructively in CCW, but there needs to be real work done. Responding to Nakane,s suggestion Russia be persuaded to join the consensus, Acting U/S Rood said he had sent Moscow,s Defense Foreign Minister Kislyak a letter urging Russia to be supportive at the CCW in lieu of a Norwegian forum.

44. (U) This message was delayed in order to obtain Acting Under Secretary Rood,s clearance.
SCHIEFFER


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〔エジプト大乱〕カイロ滞在中の邦人による最新報告

267 名前:情報貴族1号[]
投稿日:2011/02/04(金) 17:07:05 ID:L2i4lj32 [1/3]
ミスル(エジプト)は正午です。タハリール広場からセッタ・オクトバール(10月6日)橋を渡ると、ナイル川中洲のゲジーラ(島)に着きます。
(第4次中東戦争のイスラエル奇襲成功の日が10月6日)
白人や在留邦人の多くはこのゲジーラに住んでいます。中心部にあるマリオット・ホテル内の日本人会事務局にいきましたが、一般邦人の負傷者はゼロだということです。奇跡です。
吉村作治氏の弟の経営する和食店にも行きましたが、略奪を恐れて閉じてました。
高級住宅地ザマレックにある広大な運動公園(植民地時代に英国軍人の保養に作られた)は、人影が見当たりません。
略奪がひどいので外国人はほとんどが帰国しました。



268 名前:情報貴族1号[]
投稿日:2011/02/04(金) 17:14:57 ID:L2i4lj32 [2/3]
ただ逃げているのは外国人だけではありません。
地中海に面した第二の都市イスカンダリイヤ(ギリシャ名アレキサンドリア)。
ここはギリシャ人の作った町なので今でもギリシャ系の人が多いです。(登山家の野口健の母親はギリシャ系エジプト人)。彼らは船でアテネに逃げています。
人口の1割を占めるキリスト教・コプト宗の信者は、アル・イスラーム原理主義組織の迫害受けています。(ミスりイヤの元国連事務総長のブロトス・ガリはコプト宗信者です)
今回の革命の主力はインターネットを駆使した若い世代のデジタル・ドール・キッズで、原理主義組織はむしろコプト宗襲撃に忙しい。彼らはコプト宗総本山のあるイスカンダリイヤに集まって、一触即発です。ほかの少数民族のアルメニヤ系、ユダヤ系なども、迫害を恐れています。



269 名前:情報貴族1号[]
投稿日:2011/02/04(金) 17:24:16 ID:L2i4lj32 [3/3]
今、イスラエル、湾岸産油国の通過・株は暴落しています。
もし原理主義政権ができれば、イランとミスルでイスラエルを挟み撃ちにできます。
人口7000万の両国に同時攻撃されればイスラエルは滅亡の危機。
イラン政府は革命派民衆を支持、イスラエル政府・各国のユダヤ人社会はムバラク独裁を支持を表明。
絶対王政のマリク(王様)のいる湾岸産油国もインターネットによる若いデジタル・ドリーム・キッズの蜂起を恐れています。
今、欧米が最も恐れてるのはスエズ運河閉鎖です。ペルシャ湾の欧州向け石油はスエズを通過します。
もし内戦状態に陥って、運河が封鎖されたら欧州は経済が麻痺します。
そうなったら世界恐慌になるかもしれません。
以上、ゲジーラのマリオット・ホテルからお伝えしました。



271 名前:情報貴族1号[]
投稿日:2011/02/04(金) 19:15:51 ID:CJEQHiRf [4/5]
ムバラクは30年も国を私物化して、一族は贅沢三昧の暮らしをしてきました。
この30年、下水道もない悪臭のスラムが激増して、学校も病院も不足しているのに日本の援助でゲジーラに特権階級用のオペラハウス建てるなど滅茶苦茶です。
反体制派は警察による拷問で虐殺され、選挙では不正が横行。
この季節、垢だらけのガラベイヤを着た貧しい人々はストーブも買えないので、地中海から吹く寒い風に吹かれ、軽い風邪をこじらせて肺炎になって死んで行きます。
ミスルの貧しい人々は銃弾を恐れていません。
どうせ今のままでも風邪になっただけで、薬も買えず死んで行くのですから。



272 名前:情報貴族1号[]
投稿日:2011/02/04(金) 19:23:02 ID:CJEQHiRf [5/5]
ミスル文学の巨匠ナギーブ・マハフーズは、スエズ動乱の時代の民衆を描いた「渡り鳥と秋」の作中で主人公にこう言わせています。

(英仏連合軍の圧倒的戦力を前にミスル軍が敗退し続け、英国空軍の爆撃で民衆が虐殺されて続けている時に)
「どうにもならないのに生きていてもしょうがないのかもしれない。でも、それでも生きていかなければならない。消滅こそ最大の悲劇」。

5000年の歴史の持つこの国で、ムバラクが最後のファラオとなり民衆が主役の時代が来ることを祈って、またタハリール広場へ行きます。
僕は30年付き合ってきたこの目覚めが見られるなら銃撃されてもかまいません。ではイラーリカ(また、あいましょう)。


posted by はなゆー at 21:10| Comment(0) | TrackBack(0) | 時事(海外) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

民主党政権が公約を破棄「子ども手当、国は全額負担しない」 

☆子ども手当 国の全額負担は考えず 閣議決定 (毎日新聞)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110204-00000077-mai-pol

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/495.html

政府は4日、子ども手当の地方負担を神奈川県など地方自治体が拒否している問題で、「全額を国が負担しなければならないとは考えていない」との内閣の意見を閣議決定した。



☆子ども手当、全額国負担必要なし 意見書に政府決定 (共同通信)

http://www.47news.jp/CN/201102/CN2011020401000383.html

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/496.html

これに対し神奈川県の松沢成文知事は4日、「子ども手当は全額国費でやると(民主党の)マニフェストに方針が出ている。政治の約束が裏切られており、うそつき政権、詐欺政権だ」と回答を厳しく批判した。

posted by はなゆー at 20:53| Comment(3) | TrackBack(0) | 時事(国内) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

〔エジプト大乱〕日本政府は「ムバラク大統領の続投を容認」へ

前原外相は反ムバラク大統領派の大規模デモに「政権を作っていくことがどういうことかを少し冷静になって考えるべきだ」と呼びかけた。


☆ムバラク氏即時退陣に疑問=前原外相 (時事通信)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110204-00000101-jij-pol

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/490.html

前原誠司外相は4日の記者会見で、欧米諸国などでムバラク・エジプト大統領の即時退陣を求める声が出ていることについて「もっと現実的に物事を考えるべきではないか。新たな元首を選ぶにしても、国民が納得する選挙の在り方を検証しなければならない」と述べ、丁寧に政権移行を進めるべきだとの考えを示した。 



☆前原外相、ムバラク大統領の即時退陣に疑問 (産経新聞)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110204-00000585-san-pol

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/491.html

前原誠司外相は4日の記者会見で、エジプト情勢に関し「新たな元首を選ぶにしても、国民が納得する選挙のあり方をしっかり検証しなければならない。(ムバラク大統領の)職務執行代行者でそれが成し遂げられるか」と述べた。「欧米はムバラク大統領の即時退陣を求めているが、もっと現実的に物事を考えるべきだ」とも語り、現体制下でスムーズな政権移行の仕組みが構築されるべきだとの認識を示した。

前原氏は反ムバラク大統領派の大規模デモに理解を示しつつ、「政権を作っていくことがどういうことかを少し冷静になって考えるべきだ」と呼びかけた。

               ↓


森原秀樹
http://twitter.com/#!/T_213/status/33483658698428416
前原外相がムバラク大統領の即時退陣に否定的見解。今日の服部議員の国会質疑でも、官房長官は政権側の暴力関与への認識を示さず、きちんと取り組んでいるとの答弁。苦しむ市民に手を差し延べず、結果として体制擁護する従来パターン。


ちんぼーらー
http://twitter.com/#!/nakaronny/status/33463266374066176
米犬前原がヒラリーからのメッセージ読み上げ「ムバラク氏即時退陣に疑問=前原外相」この男はクソ以下だな。ドウシヨウもない。世界の米犬はお前が最後の1匹だ!




593 名前:無党派さん[sage]
投稿日:2011/02/04(金) 19:15:50 ID:6TfPa5I7 [24/29]
確かにムバラク以後は心配なんだよ
だがムバラクにはもうNOを突きつけられたんだ



628 名前:国民総背番号制による覗き見社会には大反対! ◆XdvuUHL45o [sage]
投稿日:2011/02/04(金) 19:39:19 ID:C9nIQlZu [17/18]
前原本領発揮だなp
ムスリムに政権交代や革命を認めないなんて、なんて傲慢な低脳国賊なんだp
日本人を勝手にムスリムの敵にするな (゜Δ゜)/

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posted by はなゆー at 20:23| Comment(4) | TrackBack(0) | 外交 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

読売新聞「公共工事削減で建設業者が減り除雪進まず」

☆建設業者減り除雪進まず…公共工事削減のあおり (読売新聞)

http://news.goo.ne.jp/article/yomiuri/nation/20110204-567-OYT1T00640.html

http://www.asyura2.com/09/news8/msg/466.html

県も92台を持つが、動かす人手が足りない。人員削減で道路管理の現業職員の採用をやめており、除雪を担う職員は中高年が中心。「年末年始は昼夜フル回転。事故が起きなかったのが不思議なくらい」(担当者)という。

              ↓

2 名前:名無しさん@十一周年[]
投稿日:2011/02/04(金) 15:14:10 ID:sQpaQyG10
民主党のおかげですな


3 名前:名無しさん@十一周年[]
投稿日:2011/02/04(金) 15:14:14 ID:95+EFg2C0
つまりはこれも民主党による人災だな


4 名前:名無しさん@十一周年[]
投稿日:2011/02/04(金) 15:14:43 ID:YANii0vf0
事業仕分けの成果です

posted by はなゆー at 15:30| Comment(3) | TrackBack(0) | 時事(国内) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

民主党政調会長が有権者を「愚民視」とも解釈できる問題発言

玄葉光一郎国家戦略担当相(民主党政調会長)は「政権交代したときも、(マニフェストの)政策を支持して投票した人は極めて少なかった」と述べた。


☆玄葉氏、野党の解散要求に強弁「政策で政権交代選んだ人少ない」
(産経新聞)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110204-00000539-san-pol

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/465.html

ただ、マニフェストの修正に関しては「見直すべきは見直し、堂々と謝るべきは謝る」と述べた。

              ↓


244 名前:無党派さん[sage]
投稿日:2011/02/04(金) 12:31:22 ID:Fm1OoLEp [4/8]
この玄蕃の発言は宮台の入知恵っぽいな
あいつは選挙のころからマニフェストなんかどうでもいい政権交代自身が支持されたんだ、と盛んに言ってたな



245 名前:無党派さん[sage]
投稿日:2011/02/04(金) 12:31:32 ID:FdwOxtFH [4/6]
むしろあの絵空事の際公約の数々は、むしろ一般受けしてたよね
いまだに信じてる人もいるくらいだし



247 名前:名無しさん[sage]
投稿日:2011/02/04(金) 12:31:50 ID:XaLk1bfr [3/3]
民主党は玄葉を除名処分にすべきだろう
「さきの総選挙で民主党に投票した人は、なんとなく雰囲気で投票しただけで、我が党の政策を理解していた人は皆無に近い」
なんて侮辱発言は許せない。代議員制の否定と言っても良い



254 名前:無党派さん[sage]
投稿日:2011/02/04(金) 12:33:54 ID:GYPqcDJi

玄葉は死んだ方がいいな
今更こんな言い逃れの醜く卑劣な強弁とかますます地方選で民主への「報復」「制裁」票が増える
マゾキチガイなのか、民主のゴミ豚馬鹿執行部は

>「基本的な理念が180度変わるなら別だが、そうでなければ解散にはつながらない。

いや、もう真逆じゃねーか
理念なんてすっ飛んでるわ

posted by はなゆー at 13:21| Comment(4) | TrackBack(0) | 時事(国内) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

〔ウィキリークス〕2006年10月5日の秘密電報に菅直人氏の名が記載

TOKYO3567 Japan Backs Anti-Counterfeiting Trade Agreement Proposal TOKYO
2006-06-28 2011-02-03 UNCLASSIFIED Embassy Tokyo
(作成日、Wikileaks公開日、機密度、大使館)
http://arstechnica.com/tech-policy/news/2011/02/secret-us-cables-reveal-acta-was-far-too-secret.ars


TOKYO4025 PM KOIZUMI'S ADVISOR PROPOSES BILATERAL IPR AGENDA
2006-07-20 2011-02-03 UNCLASSIFIED//FOR OFFICIAL USE ONLY Embassy Tokyo
http://wikileaks.ch/cable/2006/07/06TOKYO4025.html


Viewing cable 06TOKYO5805, JAPANESE IPR OFFICIALS POSITIVE ON ""GOLD STANDARD"" AGREEMENT; STILL NOT SUPPORTING WTO CASE AGAINST CHINA REF: A) TOKYO 3873 B) TOKYO 4025 TOKYO 00005805 001.2 OF 004 Classified By: CLASSIFIED BY CDA JOSEPH DONOVAN FOR REASONS: 1.4 b, d
http://wikileaks.ch/cable/2006/10/06TOKYO5805.html

Anti-counterfeit and piracy agreement/treaty

5. (SBU) Arai believes that it should not be too difficult to reach an agreement on the text of an Anti-Counterfeit Trade Agreement (ACTA) among like-minded countries and that we should aim to finish talks by the end of this year. There is a strong support for such an agreement within Japan, including among lawmakers of ruling and opposition parties Arai stated, singling out Okiharu Yasuoka (LDP), Akira Amari (LDP),

and Naoto Kan (DPJ)

who is a patent attorney, as strong IPR supporters.


6. (SBU) Arai stressed that we should move as fast as possible and keep in mind that the intent of the agreement is to address the IPR problems of third-nations such as China, Russia, and Brazil, not to negotiate the different interests of like-minded countries. The new agreement could serve as a yardstick for measuring the market economy status of countries such as China and Russia.


☆荒井寿光
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E8%8D%92%E4%BA%95%E5%AF%BF%E5%85%89
1966年(昭和41年)4月に通商産業省入省。同期には、広瀬勝貞(元通商産業事務次官、大分県知事)、林康夫(元中小企業庁長官)、小林興起(元衆議院議員)、北修爾、前田正博、桑原茂樹、門脇秀一(NIRA理事、造水促進センター専務理事)、長藤史郎(荏原製作所常務執行役員)、小島襄(北海道通産局長)らがいる。


            ↓

683 名前:名無しさん[sage]
投稿日:2011/02/04(金) 06:36:06
一見すると、海賊版取締りの強化に日米が主に中国あるいはロシアをターゲットにして連携するという内容
しかし、ここにもFTAの話や菅の名前も推進議員の名として上がってることを考えると今議論になってるTPPというのは、周到に準備されていた根の深い問題なのかもしれない



685 名前:名無しさん[sage]
投稿日:2011/02/04(金) 06:47:15
http://en.wikipedia.org/wiki/Copyright#Anti-Counterfeiting_Trade_Agreement
The ACTA negotiations have been largely conducted in secrecy, with very little information being officially disclosed. However, on 22 May 2008 a discussion paper about the proposed agreement was uploaded to Wikileaks, and newspaper reports about the secret negotiations quickly followed.


posted by はなゆー at 11:16| Comment(1) | TrackBack(0) | 外交 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

アフガニスタンでオーストラリア兵が戦死

☆Twenty-second Australian soldier dead in Afghanistan
(オーストラリア国営放送ABC)
http://www.abc.net.au/pm/content/2011/s3129340.htm

Corporal Richard Edward Atkinson was the 22nd Australian soldier to be killed in Afghanistan.

The 22-year-old was based in Darwin. A roadside bomb caused his death and seriously wounded a fellow soldier who is recovering from his injuries.


posted by はなゆー at 10:45| Comment(0) | TrackBack(0) | 時事(国内) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

元プロレスラーの木村健悟氏が品川区議選に出馬する

☆元プロレスラー・木村健悟氏 品川区議選出馬 (スポーツ報知)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110203-00000307-sph-soci

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/454.html

妻は目黒区議(当選5回)で民主党会派の木村洋子氏。洋子氏は取材に対し、「出馬の意志があることは事実です。どの党の公認を受けるかは分かりません。無所属になる可能性もあります」と話し、木村氏の出馬を認めた。

posted by はなゆー at 10:13| Comment(0) | TrackBack(0) | 時事(国内) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

〔太宰府市議選〕投票用紙に「ドカベン」と書かれた場合の効力について

☆「ドカベン香川」が出馬表明へ…4月の太宰府市議選
(スポーツ報知)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110203-00000317-sph-soci

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/453.html

「香川より“ドカベン”の方が、みんな分かると思う」と、投票用紙に「ドカベン」と書かれた場合の効力について、選挙管理委員会に確認する意向を示した。


ラベル:香川伸行
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〔食糧高騰〕世界の食料価格が過去最高になった

☆世界の食料価格が過去最高に (NHK)

http://www3.nhk.or.jp/news/html/20110204/k10013849231000.html

http://www.asyura2.com/10/hasan70/msg/840.html

内訳で見ますと、価格が横ばいだった食肉を除き、乳製品、砂糖など主な食料品がすべて値上がりしています。

(略)

FAOによりますと、食料価格の高値傾向はさらに数か月続く見通しで、発展途上国などの貧困層に深刻な影響を及ぼすことが懸念されるほか、国によっては今後も反政府デモなどの要因となる事態も予想されます。



《関連記事》

☆国際砂糖相場が急騰−豪州生産地域へのサイクロン襲来で
(WSJ日本版)

http://jp.wsj.com/Finance-Markets/node_179142

http://www.asyura2.com/10/hasan70/msg/833.html

オーストラリアでは30年ぶりといわれる超大型サイクロン「ヤシ」が、昨年末からの洪水で大きな被害を出している砂糖生産州のクィーンズランド州を襲ったことから、砂糖の国際価格が急騰し30年ぶりの高値を付けた。

posted by はなゆー at 09:03| Comment(1) | TrackBack(0) | 経済 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

【最重要】東京地裁が小沢一郎被告に「有罪判決」を下すのはほぼ確実!

小沢一郎被告(兼・岩窟王)を裁く大善文男裁判長は昨年「疑惑の判決」を下している。

             ↓


☆小沢元代表 裁判長決まる 東京地裁 (毎日新聞)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110203-00000091-mai-soci

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/444.html

東京地裁は3日、強制起訴された民主党元代表、小沢一郎被告(68)の担当部を刑事11部(大善(だいぜん)文男裁判長)に決めた。7日に始まる衆院議員、石川知裕被告(37)ら元秘書3人を審理する刑事17部(登石(といし)郁朗裁判長)とは別の裁判長となった。

大善裁判長は東京、高知、広島各地裁や高松高裁事務局長を経て10年4月から東京地裁部総括判事を務めている。東京地裁では裁判員裁判を多く担当している。



☆裁判員裁判:強盗致傷「指示」、被告に懲役9年−−東京地裁判決
(毎日新聞。2010年6月15日)

http://mainichi.jp/select/jiken/saibanin/archive/news/2010/06/20100615ddm012040056000c.html

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/445.html

2件の強盗致傷罪に問われた住所不定、無職、久保松幸被告(56)の裁判員裁判で、東京地裁(大善文男裁判長)は14日、懲役9年(求刑・懲役12年)の判決を言い渡した。捜査段階で被告の指示を認めていた実行役の男が法廷で「自分一人でやった」と証言したが、判決は取り調べの様子を録画したDVDなどを基に「捜査段階の供述は具体的で信用できる」と判断した。

実行役として別の裁判員裁判で懲役7年が確定した大越(おおごえ)充宏受刑者(49)は、証人出廷した9日の公判で「一人でやった」と捜査段階の供述を翻した。判決は、大越受刑者の取り調べ録画DVDについて「被告の指示を落ち着いて述べている」と指摘。供述調書の信用性を高めると判断し、法廷証言は「信用できない」と結論付けた。

会見した裁判員の男性は「無罪主張で心理的なプレッシャーが大きかった。できればもうやりたくない」と話した。



☆強盗指示で男に懲役9年 実行役の単独犯証言否定
(2010/06/14。共同通信)

http://www.47news.jp/CN/201006/CN2010061401000580.html

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/447.html

強盗を実行役に指示したとして強盗致傷罪などに問われた無職久保松幸被告(56)の裁判員裁判で、東京地裁の大善文男裁判長は14日、懲役9年(求刑懲役12年)の判決を言い渡した。

久保被告は無罪を主張し、実行役の男(49)=懲役7年の一審判決が確定=も証人出廷した際に「単独でやった。被告は関与していない」と述べたことから、この証言の信用性が最大の争点だった。

大善裁判長は、DVDに収録された男の捜査段階の供述について、久保被告の指示を落ち着いて供述し、調書の内容もしっかり確認している姿から「信用性が高い」と指摘。公判での証言は「あいまいにしか説明できない部分があり、信用できない」とした。



☆無罪主張する被告に実刑判決 東京地裁の強盗致傷事件
(2010/06/14。産経新聞)

http://www.iza.ne.jp/news/newsarticle/event/trial/403424/

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/448.html

久保被告は「犯行を指示したことはない」と無罪を主張。3月の裁判員裁判で「久保被告に利用され従属的に犯行に関与した」と認定され有罪が確定、服役中の実行犯の男が証人として出廷し、「久保被告とは相談していない。私の単独犯」などと証言していた。

大善裁判長は、久保被告の指示を認めた実行犯の捜査段階の供述や3月の裁判での証言を「自然で信用できる」と指摘。一方で久保被告の関与を否定した今回の公判での証言を「行き当たりばったりで不自然」と退け、久保被告の指示を認めた。

判決言い渡し後会見した裁判員の男性は、久保被告の関与を示す証拠が、実行犯の証言など間接証拠ばかりだったことについて「(有罪か無罪かを)判断する材料が少なかった」としつつ「裁判官からは、公判で出た証拠で判断するように言われた。今回出てきた証拠で、全員で判断した結論」などと述べた。

               ↓

☆裁判員裁判 調書の信用性
(上山幸正弁護士のブログ。2010-06-15)
http://blog.goo.ne.jp/ueyamalo/e/32ad6b6edc7148aa1aa9a559e14c0008

信用性や任意性を本当に集中審理で判断できるのだろうか?




☆「取り調べ録画 有効性を証明」だって? どこが・・・
(「ちょっと一言」ブログ。2010年6月15日)

http://sapporo-hide.cocolog-nifty.com/hitokoto/2010/06/post-1442.html

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/446.html

要するに2件の強盗事件があり、大越が捕まり、取り調べの過程で大越が久保に「命じられ」てやったと供述したので二人を起訴したという事件らしい。問題は「久保松幸被告が大越充宏受刑者に命じて強盗をやらせた」との筋書きを証明するものが大越の自供以外になく、久保氏は一貫して否認していることだ。そこで久保被告の裁判に大越受刑者(既に有罪判決を受けている)を証人に呼んだら、「命じられたと言ったのは嘘だった」と証言し、その証言が信用できるのかどうかが問題になり、捜査側が「録画してあります」って事でDVDを提出した。それを見た裁判員が−−犯行を持ちかけられてから実行するまでの流れ、指示や実行のタイミングを合図されたことなどが具体的かつ詳細に述べられており、作り話とは考えにくい−−と判断したわけです。

大越受刑者は以下のように証言していました。

捜査段階や自らの公判で「同居する久保被告に強盗を指示された」と供述していたが、この日は「調書には違うことが書かれていたが、そう言わないと検事が認めなかった。私一人でやった。自分の裁判では調書があるのでそれに合わせるしかなかった」と証言を翻した。
毎日新聞 2010年6月10日 東京朝刊


整いすぎている調書こそ疑わしいものなんですが・・・「講談師、見てきたような嘘を言い」と言うでしょう。捕まって苦し紛れに言った嘘に検察の空想が結びついて見事な劇に仕立て上げてしまった事件に見える。部分録画した場面に関しては入念なリハーサルを経た劇と見た方が良い。


ここには典型的な二つの問題がある。

@法廷での宣誓証言が信用されずに、捜査機関での密室でつくられた調書が信用されているという問題。

A部分録画では捜査機関の都合の良いように作成され真実は見えないと言うこと。

裁判員裁判は市民参加なので、その市民が調書の信用性だとか、部分録画の危険性について、どの程度の認識を持っているかが問われるが、今回はほとんど無防備だったと言えそうだ。捜査機関を信用したというか、「コロッと騙された」と言うべきか・・・?

本来であればプロの裁判官が公平な裁判のために多少アドバイスをしても良いと思うのだけれど、判決文を見る限りではこの裁判官(東京地裁 大善文男)自体の質に信用をおけないのが苦しい。

@ 自分の法廷で調書の信用性を疑わせる宣誓証言がなされたのに、その証言の方を疑うというのはどういう事だろうかね?自分の法廷は宣誓しても嘘つき放題なのかい? 

A 全面録画ではない部分録画は「捜査機関側の作為が入っている余地が大きい」くらいのアドバイスをすべきだと思うが、果たして裁判官自体にそれくらいの認識があったのだろうか?

この裁判はとても「取り調べ録画 有効性を証明」したものとは言えない。「部分録画が捜査機関側にとって有効だ」と言うことを証明したに過ぎない。

この記事は「取り調べ 部分録画の危険性を証明」と書かなければ駄目だ。



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《以下は小沢一郎被告にとって有利な事象だが、大善文男裁判長はおそらくは無視あるいは軽視するものと思われる》


株式会社 日刊現代
http://twitter.com/#!/nikkan_gendai/status/32648870529863680
日刊ゲンダイ 【小沢強制起訴】
石川知裕議員 水谷建設元会長を「証人申請」 
これで小沢無罪は証明される



株式会社 日刊現代
http://twitter.com/#!/nikkan_gendai/status/32274703892615168
日刊ゲンダイ 【小沢強制起訴】
「裏ガネ授受」疑惑のキーマン 水谷建設元会長 本紙に激白
「(1億円裏ガネ証言は)ワケ分かりません」
「石川(議員)の『イ』の字も知りません」
「大久保(秘書)なんて会ったこともない」



☆陸山会事件 石川被告側が水谷建設元会長を証人申請へ
(産経新聞。14時31分配信)

http://headlines.yahoo.co.jp/hl?a=20110202-00000552-san-soci

http://www.asyura2.com/11/senkyo106/msg/325.html

関係者によると、水谷元会長は東京地検特捜部の任意の事情聴取に、同社の元社長(53)を通じ、小沢被告側に平成16年10月と17年4月に5千万円ずつ計1億円を提供したとの趣旨を供述。しかしその後、周囲に「元社長が小沢被告側に渡したかは分からない」などと話したという。

また弁護側は、同社の元運転手も証人申請する。元運転手は特捜部の任意聴取に、元社長が石川被告に5千万円を渡したと供述した16年10月の裏献金の際、元社長を受け渡し場所となった都内のホテルまで送迎したと供述したが、現在は「記憶がない」などとしているという。


posted by はなゆー at 07:59| Comment(1) | TrackBack(0) | ムンクの叫び | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

日本赤軍の元メンバーが悔悟「われわれは多数派形成の努力を怠った」

元日本赤軍兵士である丸岡修・受刑者(心臓病で余命に限りある状態らしい)
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E4%B8%B8%E5%B2%A1%E4%BF%AE
の獄中からの手紙。

                ↓

 日本の民主主義史上、歴史的政権交代は無残な敗北を迎え、日本全体の右傾化と新自由主義化が再開した状況や、世界の不条理をまえにして、まだくたばことはできません。それでも私に明日は無いかもしれず,観点のみですが一点だけ書き遺しておきます。

 私は旧日本赤軍を含めた新左翼運動が既存の体制に異議申し立てを行い、この日本を本気で変革しようとした60年代、70年代の闘いの出現は歴史的必然があり、また意義があったと考えます。後退しようとも、パリコンミューン
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%91%E3%83%AA%E3%83%BB%E3%82%B3%E3%83%9F%E3%83%A5%E3%83%BC%E3%83%B3
やロシア革命がそうであったように。

 しかしそれだけでよかったのか。否。アンチテーゼに終わり、ジンテーゼにかけては資本主義の矛盾を止揚することなどできなかったのです。「新左翼」と全勢力を括って論じることは間違いですが、少なくとも旧日本赤軍としてはそうでした。

 自分達の「正義」と「前衛性」を絶対的に正しいとし(特捜部に代表される検察や朝日などマスコミその他も同じ)、具体的状況や発展段階を無視して、議会選挙を含む多様な形の革命ではなく、暴力革命に流れました。労働者階級の前衛としての共産主義者の党による権力奪取であり、それが人民の利益であるのだから少数派であろうとも「プロレタリア独裁」下で克服されるとして、選挙でも勝利する多数派形成の努力を怠りました。その結果としてソ連型社会主義諸国などの敗北があったと言えます。社会主義革命は民主主義の徹底化の上でしか成立しないのです。

 この日本でも議会選挙を通しての多数派形成の条件はありました。1989年参院選における社会党圧勝がその例です。

失敗したのは社会党に権力奪取の目的意識性も準備も戦略、戦術も無かったことによります。左翼は機会を逸したのです。

他方,我々日本赤軍は「人民と共に、人民の利益のために」としながら、70年代は自分達の路線を正当化し、一般市民を「人質の盾」とする極左的誤りを繰り返しました。その誤りを認めねばなりません。第3世界などでの高い評価や国内での一部の指示に甘えて、実力を過信し、自分たちを客観視することが出来ませんでした。最後に私の遺言。「人が人らしく生きられる人間の国を」。これで来年も生きているとはずかしいなあ(笑い)。/以上

posted by はなゆー at 06:39| Comment(4) | TrackBack(0) | 時事(国内) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

〔広報宣伝戦〕英語版ウィキペディアの「PRにおけるスピン」の項

☆「相撲スピン」 (ペガサス・ブログ版)
http://pegasus1.blog.so-net.ne.jp/2011-02-03

昨日来,相撲界の八百長疑惑がメディアを独占しているが,しかしこのメディア状態こそがいわゆる「スピン」である可能性が強く,むしろこの疑惑こそがより重大だ.今朝7時のNHKテレビは冒頭のかなりの時間をこれに割き,昼のラジオも同様だった.高江の緊迫した状況は言うまでもなく,エジプトの民衆革命のニュースさえ後景に追いやられた.週刊誌が報じる枝野官房長官の「政治とカネ」疑惑はもちろん,そして国会の状況さえ霞む.

今回の「八百長疑惑」についての新聞の第一報を見ると,情報源が警察のリークであることが分かる.つまりこのニュースの公表のタイミングを選んだのは権力機関である.何か重要なニュースを覆い隠すために使われた疑惑を持つべきである.

(略)

しかし,より重要なのは,今回のケースがそれと推測されるような,真に重要なニュースを隠すためのものだ.これは英語版ウィキペディア
http://goo.gl/UhTl9
で最後(5番目)の例として挙げられている.

拙訳と原文は次のとおり.

“悪いニュースを覆い隠す”:いくつかの不人気なことがらと一緒に,一つの世間受けする話を公表して,メディアが世間受けする話の方に集中するようし向けること.

"Burying bad news": announcing one popular thing at the same time as several unpopular things, hoping that the media will focus on the popular one.

ニュースにおける"red herring"といったところだろうか.直訳は「薫製ニシン」だが,これを引きずって行くと,猟犬がこの臭いに騙されて,こればかりをたどり続け,真の獲物を逃す,という意味のようだ.



▼ 民主党の存在そのものが「スピン政党」「ルアー(疑似餌)
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%AB%E3%82%A2%E3%83%BC
政党」ではないかとの見方も、以前からなされている ▼


☆民主党は“red herring”か?
(ペガサス・ブログ版。2007-02-19)
http://pegasus1.blog.so-net.ne.jp/2007-02-19

英語に“red herring”という言葉がある.文字どおりは薫製ニシンだが,これを引きずった後ににおいが残り,本来の獲物を追うべき犬がだまされてその後をたどってしまうというのが語源のようで,重要なものから人の注意を逸らすもの,という意味だ.最初の点に関しては,民主党はまさにこれに当たるのではないかと思われるのだ.

これまでも,「反自民」の装いで様々な政党が現れては消えていった.古くは河野洋平氏の「新自由クラブ」がある.あの時のメディアの持ち上げぶりはすごかった.そのあとの日本新党など,数限りない.それらは結局は,自民政治に“内容的に”本当に代わるべき政党の成長を妨げるという効果を残しただけではないのか.

民主党に関して言えば,少なくとも九条に関しては,改憲という点で自民と同じであり,先の,教基法に関しても,自分から改正の「対案」を出すなど,同じく改正派であった.

第二の点つまり,「現少数政党では当選の可能性がないから」というのは要するに,ほんとうは,たとえば共産党なり社民党なりがいいのだが,他の人がそう思わない人が多いから,自分もそれに合わせる,という論理と同等になってしまう.あからさまにそういわなくても,他人の投票行動に自分のそれを依存させるということでは同じである.

このような投票行動は過度に保守的な“非線形効果”を持つ.つまり議席が有権者の「本心」に比例しないのだ.そうではなく,多くの人が「第一原理」にしたがって,つまり自分個人が,当選しそうかそうでないかは二の次として,政策的,人物的に最善と思う人に投票するような,そのような政治文化を作ることが大事なのだ.多くの人がこのような投票行動を取るようになれば,劇的な議席の変化も起こりやすくなるだろう.つまりむしろこれこそが「政権交代」への最短コースであろう.

そのような文化を時間をかけて育てるべきであり,一つの選挙の結果だけを近視眼的に見て,「次善」「次善」と言い募ることは,保守的な投票行動を無限に温存することにつながるのだ.



《おまけ》

☆シンカー・スクリューボール
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%82%B7%E3%83%B3%E3%82%AB%E3%83%BC%E3%83%BB%E3%82%B9%E3%82%AF%E3%83%AA%E3%83%A5%E3%83%BC%E3%83%9C%E3%83%BC%E3%83%AB

シンカー (英: sinker) 、或いはスクリューボール (英: screwball) は野球における球種の1つで、投手の利き腕方向に曲がりながら落ちる球種である。スクリューボールは略してスクリューと呼ばれる事も多い。

人差し指と中指を揃えてボールを握り、回転をかけて投げる。投手によっては中指と薬指でボールを弾きながら手首を外側に捻る場合や、中指と薬指の間から抜くように投げる場合もある。ボールに回転を与える動作の制約からサイドスロー・アンダースローの投手がこの変化球を使用することが多い。


☆ナックルボール
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%8A%E3%83%83%E3%82%AF%E3%83%AB%E3%83%9C%E3%83%BC%E3%83%AB

ほぼ無回転で放たれたボールは左右へ揺れるように不規則に変化しながら落下する。その様は「氷の上をつるつる滑るような変化」「木の葉がひらひらと落ちるような変化」と形容される。誤解されがちだが、ブルブルと小刻みに震えてブレるような変化ではない。右へ曲がったボールが左に曲がって戻って来るなど、常識的には考えにくい不規則な変化から、時として現代の「魔球」と呼ばれることがある。ただしその変化は打席に立っていないと分かりにくく、球速も遅い(100-110km/h前後)ため、観客にとってはただのスローボールのようにも見える。ナックルの描く軌道は打者はおろか受ける捕手や投手本人にすら全く予想がつかないものであり、球種が分かっていても容易に打てる球ではない。それ故にナックルだけを投げ続ける投球で打者を抑えることも可能で、実際にメジャーリーグではナックルボーラーの投球は殆どがナックルである。

欠点としては同じように投げても変化が小さいただの遅い球になってしまう可能性がある事や不規則な変化の為に緻密なコントロールは不可能で、相手の欠点をつく投球、状況に応じた配球というのは難しい事などが挙げられる。その為、ナックルボーラーには打者との駆け引きよりもナックルの投球に集中する事が要求される。また、自然条件の影響(風向き、風速、天候、湿度など)を受けやすく、投球内容に大きく差が出てしまう事もある。


posted by はなゆー at 05:52| Comment(1) | TrackBack(0) | キャスターメモ | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

社民党本部の「光熱水費」は3年連続で年間「0円」だが大丈夫か?

☆社民党本部の光熱水費は年間0円(笑)
(地獄への階段ブログ)
http://blogs.yahoo.co.jp/voteshop/19021742.html

「社民党本部の光熱水費年間支出額0円とは摩訶不思議だ〜。財団持ち?」

posted by はなゆー at 05:17| Comment(2) | TrackBack(0) | 床屋政談 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

〔短報〕ニュージーランド国際放送:日本時間5時の定時ニュース

ニュージーランド国際放送の日本時間5時の定時ニュース。

トップはエジプト。その次がイエメンの反政府デモ。その次がオーストラリアにサイクロン接近。


その後フィジーのニュースを現地からの電話報告を交えてやや詳しく報じた。

           ↓

「Former Fiji Prime Minister calls for repeal of emergency regulations」
http://www.rnzi.com/pages/news.php?op=read&id=58578

The former Fiji Prime Minister Mahendra Chaudhry has described his arrest and detention under the public emergency regulations as an abuse of power, and is calling for them to be repealed.

Yesterday charges laid against the Fiji Labour Party leader and National Farmers Union general secretary last October were dropped by the Director of Public Prosecutions due to insufficient evidence.

Mr Chaudhry had been accused of breaching unlawful assembly regulations, but says he was just doing his job when he met with sugar cane farmers to discuss a drought.

He says the Labour Party has written to the Prime Minister and President in the last few months about his concerns about the regulations.

posted by はなゆー at 05:10| Comment(0) | TrackBack(0) | 時事(海外) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする