2010年05月15日

〔広報戦・プロパガンダ戦〕ホワイトハウスが動画ブログを積極活用

deepthroat
http://twitter.com/gloomynews/statuses/14006648096

オバマのホワイトハウスが新たな大統領イメージ戦略(=政治プロパガンダ)としてビデオブログを積極活用とワシントンポスト紙。
マクラッチー紙も同様の記事。

         ↓

☆White House video blog offers an inside view
(米紙ワシントンポスト)

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2010/05/14/AR2010051401316.html

You didn't see it on the networks because the behind-the-scenes video was only available on "West Wing Week," the Obama administration's new video blog. The six- to seven-minute compilations, which appear each week on the White House's Web site

http://www.whitehouse.gov/

and on such video-sharing sites as YouTube,

http://www.youtube.com/user/whitehouse

offer what a narrator on each segment calls "your guide to everything that's happening at 1600 Pennsylvania Avenue."



☆White House message machine spinning faster than ever
(米紙「McClatchy」)

http://www.mcclatchydc.com/2010/05/14/94191/white-house-message-machinery.html

Obama's White House message machine employs more than 60 people directly, at a cost to taxpayers of at least at least $4.3 million a year.

posted by はなゆー at 23:06| Comment(1) | TrackBack(0) | 時事(海外) | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする
この記事へのコメント
素人から一言、民主党も見習お〜〜?ダメ?
Posted by 介護員 at 2010年05月15日 23:20
コメントを書く
お名前: [必須入力]

メールアドレス:

ホームページアドレス:

コメント: [必須入力]

認証コード: [必須入力]


※画像の中の文字を半角で入力してください。
※ブログオーナーが承認したコメントのみ表示されます。

この記事へのトラックバック